Witam wszystkich

W Second Life jestem już od półtora roku. Weszłam tam jako kompletnie „zielona” osoba. Wiedziałam tylko tyle, że jest to swego rodzaju gra online. Jednak Second Life nie okazało się grą. To raczej wirtualna platforma służąca wielu celom. Kreowanie własnej postaci w wirtualnym świecie. Kreowanie siebie samego takim, jakim jestem lub, jakim chciałbym być. Pokazanie swojego prawdziwego ja, często ukrywanego w życiu realnym. W wirtualnej rzeczywistości można się bawić poznając nowych ludzi, można również dla tych ludzi pracować – tworzyć budynki, ubrania, animacje, organizować imprezy.

Zanim jednak można to wszystko robić trzeba poznać Second Life „od podszewki”. Nauczyć się zmiany wyglądu własnej postaci – edycji wyglądu, ubierania i zdejmowania poszczególnych elementów ubrania, ich dopasowywanie do sylwetki. Nauczyć się interface klienta, którym się posługujemy – kierunków poruszania się, szukania elementów w swojej szafie, szukania miejsc na mapie Second Life, robienia zdjęć, pisania na czacie lokalnym oraz na czatach prywatnych i wielu, wielu innych rzeczy.

Większość nowo powstałych avatarow nie ma pojęcia, co to jest Second Life, co można w nim robić, jak się poruszać, gdzie szukać pomocy. Większość poradników jest w języku angielskim, co dla większości polskich rezydentów w Second Life to bariera nie do pokonania. Druga sprawa to forum Secondlife.pl. Większość nowych forumowiczów woli powielać te same pytania do znudzenia nie zadając sobie trudu przeszukania archiwum tego forum w celu znalezienia odpowiedzi. Większość „starych wyjadaczy” traci po prostu cierpliwość widząc posty typu: „Cześć, jestem nowy, nie wiem jak się gra w tę grę”

Dlatego postanowiłam przybliżyć Second Life dla polskich rezydentów. Pokazać interface Viewera 2.0 z pozycji nowego awatara. Pokazać krok po kroku jak założyć konto, jak zainstalować przeglądarkę i jak nauczyć się „życia” w wirtualnym świecie.

Chmurka tagów

