Wyspa startowa

Oto jestem, narodziłam się w wirtualnej rzeczywistości jako Iskierka.  Zaczynam nowa przygodę, swoje drugie życie. Wylądowałam gdzieś w wirtualnym świecie, w miejscu zupełnie mi nieznanym. To miejsce to WELCOME ISLAND czyli wyspa dla początkujących. Są na niej przewodniki poruszania się i życia w Second Life.
Postanowiłam zwiedzić to miejsce. Zauważyłam, że znajduję się w budynku składającym się z kilku pomieszczeń. W każdym z nich umieszczone są wskazówki korzystania z przeglądarki Second Life – chodzenie, pisanie itp. Wszystko jest w przyjemnych dla oka błękitno-białych kolorach. Ważne wskazówki mają kolor pomarańczowy. Pomieszczenia nie są kompletnie puste. Są różnorodnie zaaranżowane.
W pierwszym pomieszczeniu znajdują się tablice powitalne. Ich tekst zachęca do zapoznania się z sześcioma bardzo prostymi podstawowymi zasadami. Pierwsza zasada ukazuje klawisze klawiatury służące do poruszania się we właściwych kierunkach.

Gdy już to opanowałam, przeszłam do drugiego pomieszczenia. Tam na jednej ze ścian znajduje się ogromne akwarium. Obok niego następna tablica a na niej instrukcja używania zbliżenia i powrotu do poprzedniego (normalnego) widoku. Mała próba i idę dalej.

Trzecie pomieszczenie porastają palmy a na czacie lokalnym wita nas gadająca papuga:
„Hello, Iskierka Resident. I mostly repeat everything you say. But if you ask nicely, I’ll give you a kiss. Just say ‚please give me a kiss’.” Czyli: „Witam, Iskierka Resident. Ja najczęściej powtarzam wszystko, co mówisz. Ale jeśli ładnie poprosisz, dam ci buziaka. Wystarczy powiedzieć: „proszę mi dać buziaka”.” W momencie gdy na czacie lokalnym, w miejscu w którym wskazała mi tablica wpisałam „Please give me a kiss” (proszę daj mi buziaka), papuga odpowiedziała: „Since you asked so nicely, here you go!” (Skoro prosisz tak ładnie, masz!)

Po tak miłym powitaniu kontynuowałam swoje zwiedzanie i w następnym pomieszczeniu odkryłam tablicę informującą sposób siadania w SL. Sposób ten można od razu wypróbować siadając na krzesłach umieszczonych dookoła sadzawki z rybkami. Przyjemny widok.

Następne pomieszczenie jest utrzymane w tonacji cieplych slonecznych barw. Dookola tablicy fruwają motyle pokazując że w SL można latać.

Po chwili weszłam do ostatniego pomieszczenia, którego wszystkie ściany pokrywała mapa Second Life. Na wprost wejścia stoją 4 ogromne tablice wskazujące inne regiony Second Life:
– sklepy,
– miejsca które można zwiedzić,
– miejsca gdzie można spotkać innych rezydentów SL
– miejsca w których można znaleźć pomoc.

Te tablice to tzw. tablice teleportujące czyli teleporty. Po kliknięciu w którąkolwiek z tablic na naszym ekranie pokazuje się mapa regionu do którego ta tablica prowadzi. Wystarczy wybrać z mapy opcję „teleportuj” i po chwili znajdziemy sie już w zupełnie innym miejscu.

Chmurka tagów

